In onze eerste VidCast duiken we in onderbelichte nadelen van personal branding. Talloze video’s, blogs en LinkedIn-posts zetten in de schijnwerpers hoe en waarom een personal brand geld in het laatje brengt. Virale roem lijkt met AI-tools en social media voor iedereen binnen handbereik. Maar hoe terecht is die commerciële lofzang op het zijn van persoonlijk merk? Welke uitspraken over personal branding vinden wij regelrechte kolder? En kunnen twee nuancerende Tukkers eigenlijk wel scherpe meningen geven? Je ziet en hoort onze fresh take op deze en meer prangende vragen in de VidCast.
Tijdstempels
0:00 Een andere kijk op personal branding
0:41 Definitie personal branding voor context VidCast
1:30 Persoonlijke voordelen personal branding: van kappersfoto’s censureren tot herkend worden op straat
04:01 Eenzijdige presentatie, commerciële conflicten
07:08 Controversieel moeten zijn: niche versus nice
07:47 Merk en mens tegelijk: kan dat?
08:48 Nieuwe dilemma’s
09:55 Graadmeters voor succes veranderd
10:35 Sociale jetlag en marketingmoeheid
11:55 Chaos 🙂
13:14 Over een misverstand in verdienmodellen voor contentmakers, coaches en consultanten
15:22 De toekomst van personal branding: merkambassadeurs, generatieverschillen, AI én een tegenbeweging
18:37 Oude wijn in nieuwe zakken: “community-driven personal brands”
19:19 Vraag aan jou
Verder leesvoer/bronnen waarnaar we verwijzen
Wikipedia. (2024). Personal branding. Geraadpleegd op mei 2024, van Wikipedia.org
Social Media Examiner. (2019, 13 september). Personal Branding: How to Successfully Build Your Brand. Social Media Marketing. Geraadpleegd mei 2024, van SocialMediaExaminer.com
Salcius, K. (2024). Why faceless creators are taking over your social media. Forbes. Geraadpleegd mei 2024, van Forbes.com
Dickinson, K. (2022). Don’t fall into the personal brand trap. Big Think. Geraadpleegd mei 2024, van BigThink.com