Ahhh, zomervakantie! Heerlijk warm, lekker op het terras in de avondzon, even geen social media-druk. Toch? Nope! Want ook in de zomer blijven consumenten consumeren en bedrijven doorwerken. Misschien hebben ze juist meer tijd voor zaken die anders blijven liggen. In deze blog geven we je vijf redenen om zelf online actief te zijn deze zomervakantie.

Blijf bouwen aan klantrelaties

Je trouwe klanten kiezen niet alleen voor je om je gunstige prijs, maar ook omdat ze een bepaald gevoel bij jouw manier van werken hebben. Zich met je identificeren. Door een zomerse blog te plaatsen (binnen de grenzen van je eigen stijl natuurlijk), blijf je onder de aandacht en laat je weer zien waarom jouw fans voor jou kiezen. Je plant weer een zaadje. Daar pluk je op een later moment weer vruchten van.

Social media-gebruik gaat door

Zeker als je met particulieren werkt (business-to-consumer), dan zul je in de regel merken dat klanten vaak in pauzes, avonduren en vrije tijd actief zijn op social media. En jawel, dus ook als ze aan het zwembad liggen. Dan hebben ze er juist extra tijd voor. Niet voor niets voeren vakantiegangers na het dumpen van hun koffers meteen de wifi-code in.

Meer kans om op te vallen

Terwijl je concullega’s in hun hangmat liggen te lummelen, blijf jij opvallend up-to-date. Jij springt er veel makkelijker uit. Bovendien hebben redacties van nieuwsbladen en magazines ook te lijden onder de luwte, dus zijn ze extra blij met jouw blogs en persberichten. Met andere woorden, in komkommertijd is het makkelijk(er) scoren.

Je website staat niet stil

Google blijft continu meten of er iets relevants gebeurt. Dus als jij een tijdje stil bent, gaat Google je lager ranken. Je bent op dat moment immers niet relevant voor de personen die wel op dat moment zoeken. Stilstand is achteruitgang. Draai het om en spring eruit. Door de stilte van je concullega’s ben jij juist extra relevant.

Met een voorsprong het najaar in

De zomervakantie is bij uitstek het moment om alvast dingen te plannen en klaar te zetten. Komen er minder aanvragen binnen? Oké, dan heb je nu de kans om aan je content werken: blogs schrijven en alvast die herfstpromotie vormgeven. Ja, dat komt sneller dan je denkt. Benut de relatieve rust van nu om de herfst- en winterdrukte voor te zijn.

Zo pak je dat aan: content in zomervakantie

Denk je nu: “Mooi, maar hoe dan?” Hieronder 3 manieren om een goede start te maken met je content deze zomervakantie:

  • Neem 1 uur de tijd voor een brainstormsessie en plan je contentideeën voor de zomer in.
  • Voor een snelle start met die brainstorm: onze ‘Madame MarCom’ zet hier 17 kant-en-klare zomerse contentideeën voor je op een rij.
  • Liever zelf volledig offline zijn deze zomer, maar je bedrijf online laten doorwerken? Besteed je content uit aan FreshText. Wij zijn deze zomer gewoon geopend.

 

Toch maar niet zelf teksten schrijven?

Als copy-en contentbureau schrijft en redigeert FreshText dagelijks blogs, websiteteksten en andere online uitingen. Neem gerust contact op om de mogelijkheden voor jou door te spreken. Wij zijn ook in de zomer open.