contentstrategie, video- en teksthulp in één

Meer regie over jouw online succes met
rake videoverhalen

We helpen je dienstverlenende organisatie of onderneming in 3 stappen een krachtig verhaal neerzetten, dat vertalen naar pakkende beelden én het online publiceren. Of je nou video’s intern laat maken, door ons of een externe filmmaker: FreshTakes biedt volop flexibiliteit.

Het resultaat: video’s die niet alleen gemaakt, maar ook gezien worden.

klanten geholpen

jaren actief

🫣 Wat je bij de meeste zakelijke video’s ziet
(die in de massa verdwijnen):

❌ Gelikte beelden, geen verhaal waarmee je mensen aanspreekt
❌ De video is een losse flodder en past niet bij de rest van de communicatie
❌ Semistoer in slow motion door een rookpluim lopen met je team. Een rockmuziekje moet spannend maken dat teamlid Tonnie een schroefje aandraait. Je management vindt het prachtig, maar slaat het buiten je kantoormuren ook aan?
❌ Kantoormedewerker Karin die ongemakkelijk in de camera kijkt en monotoon de spetterende scripttekst opdreunt: “Ben jij onze nieuwe, gedreven collega? Dan komen we graag met je in contact.” De onbedoelde boodschap: bij dit bedrijf moet je blijkbaar dingen doen die je liever niet wilt.
❌ Je wilde een film, want dat heeft iedere organisatie. De kosten liepen wel wat uit de hand, maar eindelijk is ‘ie klaar. Wat nu? Oh ja, online zetten. “Met trots presenteren wij…” Een paar medewerkers liken het. Daarna ziet niemand de film ooit weer. Daar had je meer uit kunnen halen.

Wil jij het anders aanpakken en eruit springen online?

Met FreshTakes krijgen jij en je team 👇:

✔️ Een duidelijke (video)verhaalstrategie én contentkalender
✔️ Bijpassende teksten voor op social media (en wanneer relevant ook andere uitingen als landingspagina’s, magazines en blogs)

✔️ Consistente, doelgerichte online zichtbaarheid
✔️ Videocontent die jou en je doelgroep aanspreekt en niet “spammerig” overkomt
✔️ Maximale efficiëntie, kostenbesparing en effectiviteit: via ons krijg je toegang tot processen, tools en trainingen om zélf videocontent te leren maken (zodat je niet afhankelijk blijft van “dure” externe filmmakers voor al je videocontent).

De gezichten achter de schermen

Wie zijn wij en waarom doen we dit?

Al van kleins af aan zijn wij – Martin ter Denge en Gerieke Pluimers – bezig met verhalen maken. In tekst én in beeld.

TikToks, Instagram Reels, Shorts, livesessies, video-advertenties: we consumeren en maken met z’n allen dagelijks heel wat video. Door smartphones en nieuwe AI-bewerkingstools ligt het maken van video’s ook binnen handbereik. 

Hoe spring je er dan nog uit? Niet met krampachtig gescripte video’s of 1 overgeproduceerde bedrijfsfilm per 5 jaar. Een torenhoog budget, de nieuwste camera gear of flitsende special effects maken óók niet het verschil. Wat wel? Een boodschap die bij jou past, focus op menselijke verhalen, ruimte voor creativiteit en een duidelijk contentcreatie- en publicatieproces. Daar helpen wij je bij.

Als creatieve denkers en doeners brengen we graag wat frisheid op de tijdlijnen van jou en je doelgroep. Want ook zakelijke content hoeft niet saai te zijn.

Onze ruim 23 jaar aan interview-tekstpertise en ervaring aan beide kanten van de camera maken ons een veelzijdig inzetbare verhaalpartner voor jou.

Pakketten & prijzen

Hoe wij aan jouw succes werken:

* De kleine letters

De genoemde prijzen gelden t/m 31 juli 2024  en kunnen stijgen na deze datum. Deze kosten zijn exclusief:

– 21% btw
– 
reiskosten à € 0,23 p/km (2024)
– starttarief video laten maken én monteren door ons: € 250 per videoshoot. Eerste draaiuur is inclusief, daarna € 99 per uur.
– starttarief video alleen laten monteren: € 150 per video van max. 2 minuten
– eventuele extra kosten voor muziek- en geluidseffectlicenties (per video max. € 50), zodat jij geen copyrightclaims aan je broek krijgt.

Wij maakten al (video)content
met 200+ merken, waaronder:

Veelgestelde vragen

Neem de antwoorden hieronder gerust door ter oriëntatie. Ben je na het lezen hiervan enthousiast? Of heb je nog meer vragen?
Plan dan snel je kennismaking.

Bij wie past FreshTakes goed?
  • Mensgerichte merken
  • Dienstverlenende organisaties 
  • Maatschappelijke instellingen
  • Mensen die hulp willen bij het ontdekken en structureren van hun verhalen
  • Organisaties die al eerder video’s hebben laten maken, maar vinden dat de verhaalinhoud ervan beter kan
  • Meer gevestigde zelfstandig professionals en ondernemers die video willen integreren in hun contentstrategie, maar nog niet goed weten hoe
  • Mensen die onze woordgrappen waarderen 😇 
Bij wie past FreshTakes absoluut niet?
  • Iedere organisatie of zelfstandig professional die niet bereid is minimaal € 1299 te investeren in videostrategie en contentcreatie
  • Productgerichte organisaties, zonder oog voor de menselijke factor
  • Als je humor en spontaniteit in je video’s niet waardeert
  • Als je ieder woord in een video gescript wilt zien
  • Organisaties die vooral gericht zijn op de korte termijn en denken dat “viraal gaan” het einddoel is
  • Als je niet echt een uniek verhaal hebt en meer een organisatie bent zoals alle andere
  • Mensen met een hekel aan woordgrappen
Wat voor soort video's maken jullie zelf?

Je kunt met ons concept FreshTakes intern video’s maken, een filmmaker inhuren of ons inschakelen als jouw videomaakpartij.

Wij richten ons specifiek op het maken van videoseries en mensgerichte (interview)verhalen. Een aantal steekwoorden voor onze stijl: Human interest, educatie en een beetje entertainment. Goed doordacht, met tegelijk ruim baan voor de humoristische knipoog.

Deze soort video’s maken we NIET:
– Eenmalige corporate video’s, de standaard “bedrijfsfilms” met dronebeelden, een team dat in slow motion door een rookgordijn loopt, enzovoorts. Als je die stijl wilt, kun je daar genoeg andere filmmakers voor inschakelen
– Productvideo’s met witte achtergrond
– Trouwfilms
– Video’s voor particulieren

Hoe verschilt jullie aanpak van de gemiddelde freelance filmmaker, of een marketingbureau met een filmcrew?

Een van de belangrijkste verschillen is dat je bij deze partijen vooral afhankelijk van ze blijft. Wij willen je juist ook leren om intern goede video’s te ontwikkelen met laagdrempelige apparatuur, zoals je smartphone. Voor lang niet alle video’s heb je namelijk zo’n enorme Hollywood-filmcrew nodig (binnen jouw organisatie misschien zelfs wel helemaal niet).

Marketingbureaus komen met een heel team en grootse plannen (en dus een vette rekening). Het resultaat ziet er gelikt uit, maar dat werkt allang niet meer altijd het beste op social media. Het kan zelfs te ‘gemaakt’ overkomen, of als reclame voelen. Zo’n film kan mooi zijn, maar is voor veel organisaties overkill.

Freelance filmmakers focussen zich vaak op mooie beelden – minder op inhoud. Ook houden ze in de regel geen rekening met jouw communicatieplanning. Als hun WeTransfer- of Vimeo-link in je inbox verschijnt, zien zij het als klaar. Maar dan begint het pas voor jouw organisatie: Wat ga je ermee doen? Plaats je die hele videoproductie van duizenden euro’s maar één keer op je socials?

Met ons krijg je focus op het totaalplaatje en haal je meer uit je video door betere voorbereiding, begeleiding en ondersteuning bij publicatie.

Is dat nou wel of niet wat voor onze organisatie?

Als je een eeuwige twijfelaar bent: nee. Bevalt dat wat je op deze pagina en onze socials ziet, dan kun je het best een gratis digitale kennismaking inplannen en je contentkansen met ons verkennen. Wat heb je te verliezen? 

Of je nou voor ons kiest of niet: iedere dag dat je niet werkt aan je content, verdwijnt je merk steeds verder in de grijze massa. Dus boek die gratis kennismaking en zet de volgende stap vandaag nog!

gratis kennismaking

Zet vandaag de volgende stap naar meer online succes met rake videoverhalen.